Polarpumpen klicka här för att begära prisuppgift Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Poollampan slocknar  (läst 578 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Onsalabo

• Expert
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 204
  • Total likes: 13
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Poollampan slocknar
« skrivet: juli 29, 2019, 22:57:00:00 »
Jag har en 12V poollampa ansluten till en transformator. Jag tänder och släcker via en trådlös fjärrkontroll. Nu har jag fått problem med lampan. När jag tänder så tänds lampan i ett par sekunder och sedan slocknar den. Likadant när jag försöker tända den igen. Kan det vara så att det har blivit något fel på transformatorn eller vad kan det vara för fel?
Rubinpool rund 6 m diameter med Brilix värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator, jetstream och ribb-topp från Plastman.

Marknadsledande inom Pooler.

Inloggad Erica

SV: Poollampan slocknar
« Svar #1 skrivet: juli 29, 2019, 23:26:13:13 »
Vad har du för lampa ? Konventionell lampa eller LED ? Ledlampor gör ofta på det sätt du beskriver, oftast har då något elektroniken i lampan gått sönder. Med konventionella lampor brukar man inte se något sådant. Knappast transformatorfel, låter klart mindre troligt. En del transformatorer har visserligen ett inbyggt överhettningsskydd som kan lösa ut om transformatorn blir för varm, men då skulle det ta klart mer än ett par sekunder - överhettning av transformatorn tar nog betydligt längre tid att åstadkomma.

Utloggad Onsalabo

• Expert
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 204
  • Total likes: 13
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Poollampan slocknar
« Svar #2 skrivet: juli 30, 2019, 12:03:05:05 »
Det är en vanlig 300W 12V lampa. Så ingen LED. Den typen av lampa är väl antagningen hel eller trasig så jag begriper inte varför den gör så här. Någon form av glapp måste det vara. Den blir ju varm ganska direkt så något kanske händer i själva lampan.
Rubinpool rund 6 m diameter med Brilix värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator, jetstream och ribb-topp från Plastman.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
klicka här för att begära prisuppgift Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd