Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Stora skillnaden mellan salt och flytande klor är nog även att du kan ha i princip 0 klor i returen från skimmern. I elektrolys cellen har du däremot en mkt hög klornivå vilket dödar det mesta som växer i poolen.Det var iaf så jag resonerade när jag körde saltvatten.Nu har jag bytt till autodos med flytande klor då jag skaffat pooltak.Efter några år med salt så var aluminium skenorna till gamla poolöverdraget inge roliga..../Peter
...och eftersom det är på tal - ni är ju några (iaf två i denna tråd) som om jag tolkar detta forum rätt skaffar exvis klor på andra/billigare sätt än "poolbutiken"; inte alltid tydligt var, hur eller till vilket pris. Kanske har ni några bra tips?Respekterar helt om tips uteblir oavsett anledning, men vore kul att ha ngt annat än "poolbutiken" att förhålla sig till, om det nu finns.
Well, anledningen till att det blir lite tyst är...
@MattiasSMin styrning av klorgenereringen var simplast möjlig, jag körde enbart på tid och i slutet på en genererings cykel så fanns det oftast en knappt mätbar nivå av klor. Det funkade i min pool de åren jag körde salt iaf./Peter