Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
haha, ja det beror ju på var man mäter förstås, så det var lite otydligt. Jag har ju inte haft en manometer på flera år så jag känner med handen vid inloppet i poolen.... Men på filtret verkar UPP mer rätt!
Återigen, med risk för att jag sparkar in en öppen dörr... Kör du pumpen dygnet runt? Står ditt filter i "filtreringsläge"? Är svaret ja på dessa frågor, då har jag inget mer tips än att ha ytterligare liiite tålamod.Skulle svaret vara nej, mmm, se då till att du kör pump och filtrering "24/7". Har du haft 10ppm klorhalt i 48hrs då kan jag nästan garantera att dina alger är döda, men då är det mekanisk rening som skall till mha ditt filter.Det var ju en annan skribent här för ett par veckor sedan som också hade "hulken-grönt-vatten", och det tog bortåt en vecka innan det var kristallklart igen.Det är lätt att man blir lite stressad (förståeligt!), och så pyttsar man i kilovis med klor, ph-up, ph-down, stabalizers och kryddar det med lite flockningsmedel. Kollar vattnet var och varannan timme. Kör pump, filter, ha poolen täckt (för att undvika pollen, regn, och annat bös) dygnet runt.