Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Sen kom vi till den stora frågan som mänga ställer sig, hur ska man göra med det nedfällda teknikutrymmet för att få det tätt och bra.Jag gjorde som så att jg började med att regla upp för luckan, ca 80x80cm för att man ska kunna få ner och upp sandfilter m.m om man behöver byta i framtiden (sandiltret jag har idag som ska installeras är va 60cm i diameter).Sen satte jag formplyfa på insidan som undertak samt på väggar för att kunna klamra rör och hänga upp elskåp i.Sen i facken mellan reglarna har jag lagt 70mm cellplast för att isolera teknikutrymmet för både temperatur och ljud. (har även satt in en ventilation i väggen så att luft kan cirkulera.)Ovanpå cellplasten ligger det en 3cm kloss som jag skruvat fast takplastskivorna i så att jag får fall på alla skivor. längs med alla skarvar samt hela kostsidan av poolen har det silikonerats för att vattnet inte skall leta sig in den vägen. efter de tester som jag har gjort så här långt har det visats sig hålla tätt.
Tack för bilder och beskrivningar.En fråga, har du börjat med trallen innan du fick linern på plats?
Hej!Linern har jag inte satt än, så trallen är lagd innan. Kanske kanske så börjar jag med linern i helgen lite beroende på hur tiden räcker till
Tänkte mest på trallen vid poolkanten. Vi har enbart bärlinorna runt våran pool, vi väntar på linern. Efter svetsning tänkte vi börja med kanten runt poolen och sedan resten av trallen.