Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Montering av Liner  (lĂ€st 3604 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Dimman

Montering av Liner
« skrivet: april 28, 2007, 18:38:33:33 »
Hej,

Vi satte liner i vĂ„r sverigepool i torsdags och började fylla vatten. Allt gick bra och vi fyllde 55 cm. Ska nu fortsĂ€tta och ser dĂ„ att hörnen veckar sig lite konstigt. Är det nĂ„gon som varit med om det och vet om det strĂ€cker ut sig nĂ€r vattnet stiger?

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
  • Stad/land: VĂ€rmland
  • Antal inlĂ€gg: 3121
  • Total likes: 3
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Montering av Liner
« Svar #1 skrivet: april 28, 2007, 18:47:28:28 »
Hej o vĂ€lkommen Dimman.  :)
Är vecken dubbelvikta sĂ„ försvinner dom inte, men Ă€r det sk. vikveck sĂ„ gör dom troligtvis det.
Kan det vara sĂ„ att duken inte har kommit Ă€nda ut i hörnen? Har ni hörnen exakt Ă€nda in i  ramens hörn?
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad Dimman

« Svar #2 skrivet: april 28, 2007, 19:20:34:34 »
Tackar!

Skulle nog sÀga att det ser ut som liner hörnen inte nÄr riktigt ut till stommen. Det liksom vÄgar sig uppÄt i hörnet dÀr det Ànnu inte finns vatten. Min man sÀger att det kan vara sÄ att inte hörnen var riktigt Ànda ut nÀr vi började fylla poolen. Vi hade lite hjÀlp och vi var nog inte riktigt med i alla hörnen och sÄg att det gick rÀtt till. Vi ska nu montera lampan och fortsÀtta fylla men Àr dock lite osÀkra pÄ om vi ska försöka tömma och börja om sÄ vi inte skÀr sönder linern pÄ fel stÀlle. Har dock problem dÄ vi Äterfyllt ca 60 cm och jag vet inte om hela stommen brakar ihop? Vad tror du?

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 28, 2007, 19:24:58:58 »
Jag skulle nog tömma o börja om. Vi har veck i ett hörn och det retar gallfeber pÄ mig!!
Ångrar sĂ„ att vi inte tömde o rĂ€ttade till den. Sverigepoolen har ju samma konstruktion som vĂ„r sĂ„ den rasar nog inte ihop.
« Senast Ă€ndrad: april 28, 2007, 19:44:17:17 av Fia »
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad Dimman

« Svar #4 skrivet: april 28, 2007, 19:27:27:27 »
Tror du inte att stommen gÄr sönder dÄ vi fyllt Äterfyllt sÄ mycket?

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: april 28, 2007, 19:46:09:09 »
För att vara sÀker sÄ ring supporten o frÄga. Ni fick vÀl ett telenr. som ni kunde nÄ dom pÄ under monteringen?

Utloggad Dimman

« Svar #6 skrivet: april 28, 2007, 21:39:57:57 »
Tack igen,

Hoppade i och kÀnde med fötterna att linern var vikt nere i tvÄ av hörnen sÄ nu hÄller vi pÄ att tömma den för att montera om linern imorgon.

Mia

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: april 28, 2007, 22:23:11:11 »
Det tycker jag ni gör rÀtt i för det kan irritera mycket.
Kan tÀnka mig att det var kallt Ät fötterna! ;D

Utloggad Dimman

« Svar #8 skrivet: april 29, 2007, 12:25:34:34 »
Hej,

Nu har vi tömt poolen och gjort allt frĂ„n början igen. Även anvĂ€nt dammsugare som det stĂ„r och hĂ„ller just nu pĂ„ att fylla den igen. Verkar som det blir perfekt denna gĂ„ng.

Tack för tipset.

Mia O0

Ebba JONASSON

• GĂ€st
Ebba JONASSON
« Svar #9 skrivet: maj 13, 2017, 20:40:23:23 »
Hej!
Har samma problem.
Hur tömde ni poolen?
Tacksam för svar.
Mvh Ebba

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme