Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Intressant att du säger Halland...bor själv i södra Halland, så du menar att det är som på kontinenten här? :-)Det var ju iofs en väldigt smidig lösning kan jag tycka.
Hej du har säkert rätt om olika kvalitet på liners.Troligen så bleker kloret mer än solens UV-strålning. Men mycket smart med en board som snyggar till ovandelen.Den ursprungliga bilden i tråden kan små bubblor ses i linern. Hög temperatur och låg "kalkhalt" kan medföra att kalcium läcker ut i poolen från linern och skapar ett hålrum där vatten eller klor kan ta sig in. Ökad temperatur gör att detta sväller. Tror att det är därför man har maxtemperatur för en liner och att produkten höj kalk finns?Verkar vara så att mosaik har 28 grader som max? andra högre som 30 grader.Nu kommer en killgissning från det jag kan/förstår. Har man kalcium eller hög kalkhalt i poolen kommer aldrig detta att inträffa.Roger
För min del så undviker jag bundet klor genom att se till att använda kalciumhypoklorit, dvs typ dagsklorpuckar varannan/tredje dag. Fritt klor för mig = totalt klor.