Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det finns ingen plats i sverige som har sand och vind på sådant sätt att ett tak kan bli blästrat till detta utseende.
Nej jag vet inte om det finns sådana stormar i Sverige, kanske om man bor nära sandklitter och liknande. Men sav eller poolen från träd skulle knappast färga hela taket på samma likformiga sätt. Återstår då solen eller om det handlar om något kemiskt fel i batchen som gjort att plasten självdestruerar sig ?
Gaveln som syns på ett par bilder ser betydligt mindre påverkad ut än överdelen av taket. Solen tär hårt på många material och närvaron av klor gör det ännu värre.
Jag hittade han som jag nämnde tidigare: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10539.msg79103#msg79103 Partsinlaga javisst men det han påstår är nog hyfsat lätt att kolla upp. Mark som finns med i tråden brukar figurera här och göra oblyg reklam med låg trovärdighet.
Ja, jag håller med. Lika orimligt som att den skulle jämnblästras runt om, det tror jag inte ens händer i sandig blåsig miljö faktiskt. Set är ganska uppenbart att ingen här har nåt direkt att komma med. Jag hoppas att TS uppdaterar när det är utrett.
Nja, med blästring fungerar det inte som med kemiska processer. Jämnt blästrat skulle det inte bli ens om du bodde i Sahara mitt i en sandstorm, men skillnaden mellan olika grad av blästring skulle knappast gå att se på ett foto. Det skulle fodra tjockleksmätning på olika punkter för att se var det tagit hårdast eller minst. Själva "gråandet"kommer direkt, sedan lär det inte bli mycket skillnad om det blästras mer eller mindre.Det verkligt knepiga är att en annan poolägare har samma slags plast och inga problem... så någonting måste ju ha fått just detta tak att bli sådant. O det är ett tillverkningsfel borde flera vara drabbade, för plastglasen tillverkas väl knappast en och en just för ett visst tak, om det inte är måttbeställt förstås.