Glöm ozon om du inte slänger ut 10 000 lr mer för separat riktig sådan, intex orginal är bara en leksak, placebo, fungerar ej. "Om jag tänker rätt, kan vara UV lampa jag tänker på"!!!!!
Salt har jag ingen större koll på förutom att jag har en sån pump står och använt lite utan salt, grannen körde salt.
Dock har du ju en sandfilterpump som du bör köra, visst kan kan använda ett sandfilter efter saltvattenpumpen men blir omständigt ?
Dock blir det problem med rostfria detaljer om man har kopplat till värmepumpar osv. Då behövs titanium.
Säsongsmedel

Lät intressant och väldigt konstigt, undra om du fattat rätt, länka gärna?
Aktivt syre är ej pålitligt som ensamt rengörning, jag använde det i bubbelpool ett tag men började sedan använda som kombo med brom tabletter då jag fick reda på att dom ej håller måttet ensama.
Rekommenderar 200g klorpuckar, räcker 1-2 veckor i flytande dosör, kör du dubbelplast så kan dosören bli stillastående vilket kan bli ett problem, kör du ytskimmer hela tiden så släng i pucken där, mät lite värden olika dagar, kör pumpen det antal timmar som krävs för ett bra värde, lite olika tider, några timmar under natten, resten under dagen.