Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På tredje dagen dagen är då poolgropen grävd, och makadam avvägt och utkrattat i hela gropen. Kunde inte ha gått bättre så här långt. Tyvärr så blev pumpbrunnen försenad, men det är inget regn på väg ännu och jag har en dränkbar pump i en tunna tillfälligt. största risken nu är spånskivorna jag hade hemma och fick aggrea stöd blir till gröt, och att gropen rasar in, det vore trist! Förhopningen är att hinna padda makadamen någon kväll i veckan.Hur har ni gjort? Har ni vägt av ytterligare med 5-8 stenflis, eller lagt grundelementen direkt på makadamen? Inte så lätt att få det helt slätt....
Pumpstationen kom äntligen och vi lyckades tillslut få ner åbäket i gropen. Fallet i markröret som ansluter till brunnen blev inte mycket att hurra för, men det skall väl inte så mycket till heller. Nu behöver jag inte ha några fler mardrömmar över att gropen skall rasa in !Brunnen är 60cm i diameter i fiberarmerad plast, och med en fläns i botten som sticker ut 10cm. På utsidan satt en instruktion att man skulle gjuta över flänsen med betong. Det låter lite överkurs, jag hade hoppats på att stenmjöl skulle räcka. Fick ytterligare 2 lass idag. 15 ton stenmjöl till att lägga igen pumpgropen och 6 ton 5-8 stenflis att plana ut botten med, och det som inte går åt får bli återfyllnad. Får väl se om skottkärra känns som bästa lösningen efter ett tag.