Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett litet hopp i mörkret, och btw, ni som är ute efter "digitala vattenmätare" - jag tror det är en sån här ni menar och drömmer om! (har själv en Scuba II - en blahamojäng i jämförelse). Inga tabletter. Centrifug som genererar skriftlig rapport (om man vill) - se bilagan. Men räkna på minst 10 000 kr. Exklusive "prenumeration" på rapporttjänsten (den som genererar den skriftliga rapporten).Folkpools test visar järn i vattnet. I och för sig ligger värdet (0,2 ppm) exakt på gränsen, allt däröver är "inte okej".Men jag blev mest glad åt killens reaktion på Folkpool, han sa att det var första gången han såg den siffran ö h t lämna noll. Han hade aldrig sett detta förut, och ställde sig frågande till vart järnet kommer ifrån (nu då det är kommunalt vatten).Nu är det så väl inordnat att mitt jobb ligger på våningsplanet ovanför Uppsala Vattens huvudkontor!I morgon kommer jag förbi med mina poolvärden och bankar på deras port. Järnet går att extrahera ur vattnet, med en kemikalie jag höll i handen men ställde tillbaka. Det får bli till våren.