Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det 125 cm snö så vill det till en kraftig poolövertäckning om den inte skall kollapsa... särskilt om snön börjar halvsmälta och blir blöt och tung. Vintern här är också bland de kallaste och längsta på länge, men några norrlandsvintrar blir det ju aldrig här i söder. Poolmässigt gör det ingen skillnad för oss eftersom vi har en inomhuspool - ca 30 grader i vattnet året runt, vi badade senast i går kväll. Men en sådan här vinter märks ju på elräkningen, det verkar bli typ 50 % upp jämfört med en vanlig (för oss) vinter.Jag kan dock tänka mig att många här i söder som har utomhuspooler kan få en del problem när de sedan skall köra igång. Eftersom vintrarna här har varit milda i många år är det säkert många som inte tömt och frostskyddat så perfekt utan kanske fått sådant som frusit sönder.
Haverier var rätta ordet sa Bull. Skulle försöka köra pumpen nån timma för att får vattnet i rören i omlopp. Har alltid fungerat men nu brast en skarv på trycksidan efter pumpen och ca 300 liter fyllde källargolvet ( ett golv utan avlopp dessutom).Mycket jobb naturligtvis, men mest oroliga tankar vad som hänt om jag inte varit hemma och kunnat stänga av pumpen. Blev ordentligt blöt kan man säga.Funderar därför på hur man skulle kunna ha nån lösning som bryter strömmen till pumpen vid ett haveri. Nån som kan ge tips? Lågspännings driven censor som kan påverka nån form av relä, eller nåt?Skulle lugna mig.Annars har vi här i Eksjö på småländska höglandet massor av snö och i natt skall det bli 10-11 grader kallt. Brrr.
Holy cr@p!Ligger en pool under detta snöberg???