Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, med risk för att tråden har blivit gammal vill jag bara berätta att jag kört eXact iDip i två säsonger och är ytterst nöjd med den. Jag tycker att värdena överensstämmer perfekt med min erfarenhet kring hur mycket klor jag behöver lägga i med hänsyn taget till hur ofta och många barn vi har i poolen. Enda nackdelen som jag ser det är den relativt korta hållbarhetstiden på mätstickorna, nya får köpas varje år för att man ska vara säker på resultaten. Jag skulle köpa en iDip igen om jag hade haft valet. /Micke
Hej! Jag har också införskaffat denna som jag tror är bra. Jag har däremot lite svårt att förstå resultatet av min mätning av Chlorine Free DPD-1 = 3,41Chlorine Combined DPD-3 = 3,52Chlorine Total Total = 6,93Jag förstår att det är mycket klor, men behöver jag chocka i detta läget?Hur ska jag komma ner till ca 2 Totalt?Chlorine Combined är det samma som Bundet klor?Känner mig som IQ Fiskmås
Hej! Jag har kollat instruktionerna noga både läst och kollat video.Är Chlorine Combined = som Bundet klor?Jag tycker den mäter bra och jag köpte den för att kunna kolla cyanursyra bla.Nu har jag chock klorera och då gick Combined ner till 0,11 vilket jag försyått ska vara bra.//Mogge