Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Just dom där solfångarna är inge vidare på att värma "snabbt".Jag och en kompis byggde pool exakt samtidigt..Vi hade båda 8 grader i vattnet när vi startade upp poolerna.Ingen av oss kör på el utan ENBART på solfångarna.Nu i går hade kompisen 21,5gr medans jag hade 30,8gr.Han har inte varit över 20 grader förrän i går och jag har haft över 20gr i 3 veckor nu.Kanske ska tillägga att båda har 100% söderläge och 16Kvm solpaneler.Så tyvärr är det lite så att "man får vad man betalar för"Jag säger inte att Dina solfångare är dåliga, bara det att dom inte är lika effektiva som ex folkpools.Men under sommaren får du ju 30 grader med Dina med bara det att det tar längre tid att få upp temperaturen.HälsnStefan
Citat från: Stefan skrivet juni 15, 2005, 10:25:04:04 Just dom där solfångarna är inge vidare på att värma "snabbt".Jag och en kompis byggde pool exakt samtidigt..Vi hade båda 8 grader i vattnet när vi startade upp poolerna.Ingen av oss kör på el utan ENBART på solfångarna.Nu i går hade kompisen 21,5gr medans jag hade 30,8gr.Han har inte varit över 20 grader förrän i går och jag har haft över 20gr i 3 veckor nu.Kanske ska tillägga att båda har 100% söderläge och 16Kvm solpaneler.Så tyvärr är det lite så att "man får vad man betalar för"Jag säger inte att Dina solfångare är dåliga, bara det att dom inte är lika effektiva som ex folkpools.Men under sommaren får du ju 30 grader med Dina med bara det att det tar längre tid att få upp temperaturen.HälsnStefanHar köpt solfångare från primastar. Den värmer 30 kubik vatten 4-5 grader på en solig dag... Det är massor med energi det!!!Jag är mycket nöjd med dessa så här långt ialla fall.Christer
Hur stor pool har du och hur stora solfångare?Micke