Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vid distanshandel finns det en utmaning för säljande butik i detta, och jag har haft dialog om detta i flera fall med olika kunder. En möjlighet är att välja t.ex. Payson faktura eller Klarna faktura? Det ger ju en trygghet för båda parter. Nackdelen är att de har avgifter. För en butik som inte har förhandlat avgift specifikt har jag för mig att Klarna tar 3% av beloppet och Payson tar 2.75%.Utmaningen som kan uppstå som leverantör är att först vill kunden att man skall sätta ihop en offert med absolut bästa pris, och självklart hårt konkurrensutsatt då kunderna ofta går till 2-3 olika poolbutiker. För att då kunna ge kunden det "bästa priset" så finns inte marginaler kvar att inkludera avgifterna ovan, vilket kan leda till att diskussion när "bästa priset" innebär direktbetalning (och då i förskott för att det helt enkelt är för stor risk att skicka iväg så pass dyra varor till privatpersoner som man inte känner eller har haft som kund tidigare).Ni som själva är kunder får gärna återkoppla med hur ni tycker att man som leverantör skall hantera denna situation på bästa (riskneutrala) sätt, är betalförmedling med avgift enda vägen eller vad säger ni?