Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Två gubbar tre dagar, det låter rimligt. Och sedan är det ju några tusingar i material också. Beklagar att det gått åt helvete för dig.
Jag kan inte skriva vad jag skulle göra...Känns helt hopplöst för dig, men om stommen nu bara håller med allt du gjort själv så kanske "det går över/känns bättre" med tiden.Skulle det hända nåt med stommen (om några år t.ex.) som beror på deras slarv så vore det en mardröm. Jag vidhåller att du borde kontakta kommunens konsumentvägledare och höra om de kan hjälpa dig får till någon form av skriftligt ansvarstagande från firman OM det skulle uppstå framtida problem, och hur ni kan lösa de problem som finns kvar och måste åtgärdas.Är konsumentvägledaren duktig kan du få god hjälp där, men även i den branschen finns det ju en risk att du får lite medömkan till tröst - men inte mycket till hjälp.Just nu känns det som att min enda rekommendation till andra som skall bygga pool eller annat dyrt att aldrig köpa en tjänst av någon som man inte säkert vet har goda vitsord från tidigare kunder.
Väggarna är ju ingen kul grej, men om det är en nedgrävd pool så är det kanske ingen totalkatastrof på sikt. Jag skulle säga att man har rätt stora marginaler i en nedgrävd Thermopool och en annan fördel är att det går att göra det du gjort, nämligen att reparera väggen med vanligt byggmaterial som kan köpas överallt. Eftersom du redan åtgärdat väggen efter egen förmåga och omständigheterna är som dom är kring betongen har jag en känsla av att det är svårt att få någon rättelse där. Vem sa vad till vem osv....svårt att bevisa även om alla vet att du har rätt.Vore jag i dina skor skulle jag fokusera på att få ekonomisk kompensation. Du har rätt att kräva prisavdrag i en storlek som motsvarar din kostnad för att avhjälpa felen (dvs, steg ett är att deklarera vad som är fel). Det bästa är förstås att få en offert från en annan leverantör, du har redan två siffror på detta - använd dom båda som underlag för din reklamation och ditt krav på prisavdrag (underförutsättning att du önskar reklamera även väggarna som felaktiga).Det är generellt svårt att få ersättning för "sveda och värk", bättre att fokusera på handfasta saker.Med denna typ av företag som sannolikt har en mycket kort livslängd (det juridiska bolaget alltså) är garantier och utfästelser värda 0 kr. Fokusera på att få betalt och lös sedan problemen på egen hand, du verkar också vara inne på det spåret.Bankgaranti: Glöm det, avtala istället om motsvarande prisavdrag nu.