Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mmm, men har man ont i ryggen så är man ingen stor tillgång mellan golvreglarna, grävande 5 ton sand.Jag kommer som sagt hjälpa till, men inte dra de tyngsta lassen.Jag har genomfört ett antal stora projekt hemma, allt från helrenovering av huset, till poolbygge, samt utbyggnad av huset.Dessutom har jag offrat ett par somrar till olika ideella projekt, så jag har lovat mig själv att inte ödsla fler somrar på sånt som jag inte måste eller känner är kul.Och jag känner inte att det är kul att gräva sand eller svetsa en pooliner utan förkunskaper.Dessutom är killen jag tänkt köpa "byggjobbet" av dubbelt så snabb som mig, så tiden är en ytterligare aspekt på det hela, jag vill ju ha igång poolen så fort som möjligt.Men som sagt, jag har i vart fall 5 somrar de senaste 20 åren som jag arbetat antingen hemma eller ideellt mer än 12 timmar/dag de flesta dagarna i veckan - hela sommarn, så jag känner helt enkelt inte att jag prioriterar de tusenlappar jag kan spara på att göra allt själv i detta fall.