Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Spricka i pp-pool  (lĂ€st 1400 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Johan.L

• Nu pool Ă€gare
  • Expert
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlĂ€gg: 331
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
Spricka i pp-pool
« skrivet: april 05, 2017, 08:48:23:23 »
Hej.
Jag har en pp-pool som jag har haft sedan 2009.
Jag har fÄtt en spricka i plasten precis ovanför nedersta trappsteget. Sprickan Àr inte i svetsen utan ca 2cm ovanför svetsen. Detta har troligtvis uppkommit pÄ grund av att jag har en liten sÀttning i trappan.
SÄ jag behöver fÄ hjÀlp av nÄgon att svetsa denna spricka.

Kan nÄgon ge mig ett tipps pÄ ett företag som kan hjÀlpa mig att laga min pool.
Företaget jag köpte poolen av finns nog tyvÀrr inte kvar.

Just det. Det Àr ju bra att skiva var man bor O0
Jag bor i Löddeköpinge som ligger i skÄne. Mellan Malmö och Helsingborg

// Johan
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak frÄn Living Quality och en vÀrmepump frÄn Gullberg & Jansson

Utloggad Kung Neptun

SV: Spricka i pp-pool
« Svar #1 skrivet: april 07, 2017, 18:06:46:46 »
Hej
Poolteam sÀljer vÀl fortfarande PP-pooler, de borde vÀl veta vem som kan laga en PP-pool.

Utloggad TommyC

« Svar #2 skrivet: april 07, 2017, 18:34:26:26 »
Det borde inte vara speciellt svÄrt att svetsa dit en ny panel (eller bara lÀgga i trÄd om sprickan Àr liten) med rÀtt utrustning och lite övning. Jag skulle ta reda pÄ vad som krÀvs och kostnad för nÄgon enklare typ av lÀmplig utrustning. Det Àr kanske inte helt omöjligt att en olycka hÀnder igen och dÄ Àr det ju vÀldigt skönt att kunna reparera sjÀlv. Jag har svetsat en vÄtrumsmatta för lÀnge sedan och det gick ganska fort att fÄ in tekniken med den dÄ hyrda utrustningen. Inbillar mig att svets av PP Àr snarlikt en tjock vÄtrumsmatta? Det Àr lÀmplig att öva pÄ en provbit innan man ger sig pÄ poolen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Johan.L

• Nu pool Ă€gare
  • Expert
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 09, 2017, 22:15:58:58 »
Poolteam har jag varit i kontakt med. Men dom hade tyvÀrr inte tid att hjÀlpa mig förrÀn till hösten.
SÄ om jag inte hittar nÄgon nu sÄ fÄr jag laga den provisoriskt med silicon och sÄ fÄr dom fixa det till hösten.
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak frÄn Living Quality och en vÀrmepump frÄn Gullberg & Jansson

Utloggad Majja

• Expert
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlĂ€gg: 198
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: maj 15, 2017, 17:08:32:32 »
Hejsan Johan!
Fick du nÄgon ordning pÄ sprickan, berÀtta gÀrna i sÄ fall hur.
Har nog fÄtt liknande problem och har samma pool som dig, förutom att vi Ànnu inte hittat lÀckan, men den Àr definitivt under nedersta trappsteget, kanske till och med i nÄgon fog pÄ botten, vi fÄr nog leta med förstoringsglas.
NĂ€r maken ringde till Poolteam för att höra om dom kunde hjĂ€lpa oss att svetsa var kvinnan som svarade tĂ€mligen korthuggen och menade att vi inte kunde förvĂ€nta oss hjĂ€lp av dom om vi inte har köpt poolen hos dom....  vi hade ju faktiskt inte förvĂ€ntat oss att dom skulle göra det gratis, suck  :(
Har letat runt efter nÄgon slags silicon / lim som fÀster pÄ pp-plast och tÄl klor men hittills utan resultat.
NÄgon som har goda rÄd?
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, vÀrmepump och Klasik B pooltak, allt frÄn Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Utloggad ontop

« Svar #5 skrivet: maj 15, 2017, 20:08:17:17 »
Antar att ÄterförsÀljaren inte kan hjÀlpa till?
Har anvÀnt dessa för oÀndligt mÄnga projekt pÄ jobb, http://pnplast.se/, inte sÀkert de tar pÄ sig jobb Ät privatpersoner men de hÄller till i krokarna sÄ det Àr vÀrt att prova.

Utloggad Johan.L

• Nu pool Ă€gare
  • Expert
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: maj 15, 2017, 22:48:06:06 »
Jag har tyvÀrr inte hittat nÄgon lösning pÄ mitt problem. Jag förstÄr att alla pool firmor har mycket och stÄ i sÄ hÀr Ärs. Jag har varit i kontakt med flera firmor som har sagt at dom kan hjÀlpa mig. Men inte nu utan till hösten. SÄ jag kör med silicon under sommaren. Och till hösten gör jag ett nytt försök att hitta nÄgon som vill komma och svetsa min spricka.
Hoppas det löser sig för dig Majja.

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme