Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det blir finfint!Smart val med pooltak Det kanske bara är på ritningen, men ser ut som att du tänker ha lägsta sektionen över trappan.Vi har högsta, bl.a. för att det blir lättare att gå i när det är mulet/kyligt och man vill bada med taket på. Tror det blir lättare att stänga/öppna med.
Låter bra. Bara du tänkt igenom innan. Kan ju vara bökigt att ändra i efterand.
Kör hårt så kan du bada till sommaren....fundera en gång till på det kg21 säger om pooltakets dörr i anslutning till trappa. Under vår o höst badar vi säkert 50-60% av gångerna under tak, så jag tror du kommer ångra det....om det nu inte går att få dörr på den lägsta sektionen. Väljer du dessutom ett lågt tak, så kommer du inte störa dig på taket.Lycka till....
Jag ska ta en liten funderare men det känns som att jag måste välja. Jag kan inte få båda, och då kommer nog sikten prioriteras. Men sen betyder det ju inte att man inte kan kliva ner i poolen bara för att man inte har trappan vid dörren? Det kommer ju bli tämligen enkelt ändå. Tänker jag.Visst i kommer du ju....ofta kanske man vill glida ner i vattnet.....men det är ju givetvis olika....men hur ska du komma upp?Hur mycket skiljer det mellan högdel och lågdel egentligen .....troligen ca 20 cm.Jag hade helst haft ännu lägre tak men hittar inget till ett bra pris. Taket i modellen är ett 1m högt kanalplast från Poolteam för 62k.