Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det samma som expanderbult? Dvs samma som i botten under trappan?
Jag tänker två saker: 1. Dloow: En central fråga är vad som utlovats ifråga om leveransdatum. Hade du en förväntan om leveransdatumet eller har det avtalats ett datum muntligt eller skriftligt?2. Rickard: "Leveranstiden var väl så vitt jag förstår underleverantörens fel?" Nej, det är det inte i normalfallet eftersom jag som kund typiskt köper en produkt inklusive leverans. Kunden har ett avtal och det är med produktleverantören. Hur det företaget sedan väljer att leverera varan hem till mig (eller vad som nu var avtalat) är inte kundens problem. Det är lika klart upp till företaget att utlova ett leveransdatum som hans kontrakterade underleverantörer kan hålla. Det går således inte att diskutera i termer av att "det är någon annans fel" i detta sammanhang (och det är lite skrämmande att du uttrycker dig på det viset Rickard, även om jag har uppfattningen att du är en företagare som verkligen månar om dina kunders bästa). Skulle man tex har avtalat om förseningsvite så går det inte att peka på en underleverantör och hävda att "det var hans fel". Säljande kontraktspart är ansvarig för vitet och vill man försäkra sig om att man inte lovar för mycket så får man teckna motsvarande avtal bakåt mot transportören (vilket för smågods knappast låter sig göras, det handlar snarare om att inte lova mer än transportören 9ggr av 10 kan hålla).