Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vet inte om jag kanske missförstår Er , men Ert problem är alltså att klorhalten är för låg snarare än att Ni har rent eller smutsigt vatten ? Precis som det sägs i tråden så förbrukas snabbkloret som Ni tömmer i , och efter ett par dagar så är det inte mätbart.Men om Ert vatten är klart och fräscht , så är det väl skönt att slippa klorlukten vid nästa bad ?Vilken "balans" menar TS ?Och varför vill Ni ha mätbar klorhalt ?Jag köpte ett SPA i oktober (Artesian Grand Bahama) , fick rådet av säljaren att "Absolut viktigast är pH , justera det så det håller 7. Vad gäller desinfektion håll Dig till klor , det är bevisat över lång tid fungera absolut bäst. Klorera med 1 tsk/badande efter varje bad , samt en veckodos 3 msk (jag kör söndagar). Har du då efter någon månad ett klart o fint vatten , ingen växt eller så , så är det bara att fortsätta på samma sätt. Och vad du än gör , googla inte en massa tips och råd på div forum......" Jag har fortfarande kristallklart vatten , lukt o känsel är precis som när det var nytt. Byter filter på 3v intervall.Och ser ingen anledning till att börja dribbla med varken brom eller aktivt syre , eller att heller försöka tvinga upp klorhalten till mätbar nivå....Missförstår jag Er kanske ?