Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du är möjligen skyddad från att bli totalt blåst, men bevisbördan ligger på dig och alla scenarier utöver det är svåra att hantera. Tex, du får leverans men flera månader för sent, leveransen är inte komplett och du får vänta väldigt länge på delar osv osv osv. Kortföretaget står inte enbart på din sida, dom har givetvis också ett ansvar mot den som ska få betalt. Du anar inte hur många som försöker få betalningar annullerade via kortföretag, på helt bedrägliga grunder. Det är inte alltid så lätt att reda ut vem som gjort rätt för sig och inte.
Min poäng var att det kan finnas många andra skäl än en helt utebliven leverans som gör att det inte är lämpligt att erlägga full betalning för en vara eller tjänst.
Då har jag fått svar från PoolTeam: Jag måste förskottsbetala. Inget lämnar fabriken innan det är betalt. Jag är välkommen att betala på plats i Malmö när taket är färdigt. Det är det bästa dom kan göra. Suck, suck och åter suck... Ska jag ändå köra och betala med mitt kreditkort... Det är jobbigt att leta alternativ när man bestämt sig för just detta tak. Till 99.9% kommer detta gå vägen... Men jag kommer inte sova riktigt så gott under tiden jag väntar
Hej Vi köpte pooltak från dom förra året och gjorde så att vi köpte via bygghemma.se, som accepterar faktura. När leveransen blev försenad så kontaktade jag helt enkelt bygghemma och fick fakturan framflyttad tills taket var levererat. Dessutom blev det billigare att köpa via dom.https://www.bygghemma.se/tradgard-och-utemiljo/pool-och-spa/pooltak-och-overdrag/pooltak-albixon-smart-plus-antracite/p-490163
Inget tak under 100k är designat för snö. Det kostar dubbel så mycket....