Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om norr/söder stämmer med ritningen skull jag själv föredra variant 1, och 3 skulle fettbort. Men jag kan inte direkt argumentera för det.
För att våra tomter egentligen är rätt lika, vi har poolen bortåt men jag skulle kunna tänka mig att ha den på tvären. Sedan parkera taket neråt i badläge. Eller kanske som vi har det. Men med mer däck runt än vad vi har i alla fall, det är säkert.
Vet inte om jag är trög, men jag har ingen aning om vad som är söderläge på ritningarna...Rent generellt:Poolen skall få sol på sig under så stor del av dagen som möjligt, det är viktigt ur energibesparingssynpunkt, sen är det ju trevligt att bad om man har sol i poolen också.En uteplats i anslutning till poolen som har kvällsol är absolut att föredra, tänk att uteplatsen bör ha sol från ca 11.00 till 23.00 för att maximera nyttjandet av området.Det är sällan man badar före 11 på morgon...Mellan pool och hus, där ni tänkt ha uteplatsen bör det vara minst 6-7 meter tycker jag, då får ni plats med en uppsättning trådgårdsmöbler, bord och stolar, och kan ändå sitta vid poolen på rad och sola utan att behöva möblera om hela uteplatsen.Nu har jag ingen drönarbild Men jag bifogar en bild över hur det ser ut hos oss, tror det är rätt precis 6 meter mellan huset och poolen.(Plasten rullar vi ihop och lägger på på segeltaket när vi är ute...)Som du ser så rymmer vi en rad solstolar utanför möblemanget.