Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Thermoblock pool.  (lĂ€st 958 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Fox32

Thermoblock pool.
« skrivet: augusti 11, 2016, 14:54:05:05 »
Hej.

TÀnkte bygga en gjuten pool i thermoblock och har lite frÄgor ang det. Jag har sett en del riktigt maffiga byggen hÀr pÄ forumet och bestÀmt mig för att inte köpa ett "fÀrdigt paket". Jag har tÀnkt mig ett vattendjup pÄ 150cm. Poolens överkant skall liva med altanens bjÀlklag sÄ att jag kan gÄ med trallen hela vÀgen över poolkanten. Jag har tÀnkt att gjuta en 10cm isolerad platta i botten. Jag antar att sjÀlva konstruktionen dÄ blir 160cm murblock sÄ att det finns 10cm tillgodo upp till poolkanten. Eller Àr det för lite?

Är det möjligen nĂ„gon som sitter pĂ„ en smidig konstruktionsritning i genomskĂ€rning som man kan nypa lite ideĂ©r ifrĂ„n? Jag behöver all hjĂ€lp jag kan fĂ„.

Min tanke Àr att bygga nÄgot liknande denna: http://www.homespo.se/2016/05/13/sa-lyckas-du-med-poolbygget/

Men i lite större variant och med liner. framförallt djupdelen vill jag ha lite större..

Kom gÀrna med tankar idéer och inspel.

Bottenavlopp? =)

Utloggad MTQ

• Expert
  • Stad/land: Norra Halland
  • Antal inlĂ€gg: 153
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Poolprojektet har startat sept 2014!
    • Visa profil
SV: Thermoblock pool.
« Svar #1 skrivet: augusti 11, 2016, 21:30:23:23 »
Hej!,

Sök pÄ skalblock pÄ forumet sÄ hittar du liknande lösningar.

HĂ€r Ă€r min byggtrĂ„d. Är inte klar Ă€n dock.

Bottenavlopp valde jag bort o gjorde ett utlopp pÄ ena sidan nedanför lÄgdelen istÀllet pga möjliga problem senare med bottenavlopp. Djupare djupdel sÄ behövs det ÀndÄ.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10433.0

Lycka till!

//MTQ
Poolprojektet startat Sept 2014.

Planerat sÄ hÀr lÄngt:
- Betongpool med skalblock. Djupdel/lÄgdel
- VĂ€rmning med luft/vatten-VP+ ved via VVX
- Motströmsaggregat för simmtrÀning
- Pooltak
- Pahlén Minimaster autodos av klor
ByggtrÄd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10433.0;all

Utloggad Fox32

« Svar #2 skrivet: augusti 11, 2016, 21:42:30:30 »
Hej. Vilket monsterbygge du har pÄgÄende dÀr! Blir matt bara av att se bilderna =)

skalblock Àr vÀl betongblock som man sedan gjuter i? Jag vill ha block av cellplast å la lego =)

Utloggad MTQ

• Expert
  • Stad/land: Norra Halland
  • Antal inlĂ€gg: 153
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Poolprojektet har startat sept 2014!
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 11, 2016, 22:30:05:05 »
Ok, ja jag har haft nÄgra arbetssamma höjdpunkter :)

Grundprincipen/formen o delar av förfarandet blir det samma. Tror jag har en djupdelspool lÀnkad i min trÄd inlÀgget dÀr jag gjorde en sammanstÀllning pÄ projekt som inspirerade mig. Kika gÀrna dÀr eller sök i byggtrÄdarna.

Du hade lÀnkat till en skalblockspool i ditt exempel pÄ hur du ville att det skulle se ut sÄ jag tÀnkte att det funka oxÄ.

Jag gjorde en hel platta istÀllet för att dela upp i tvÄ delar. Gjöt sedan en lÄgdel ovanpÄ denna med cellplast under. Ville inte ha dit betongbilen o pumpa i tvÄ omgÄngar dÄ den var kostsam. Kommer man Ät med rÀnna sÄ blir det billigare alternativt om du gör en mer seriös form o kan köra bÄda samtidigt.

Kör hÄrt!

//MTQ
Poolprojektet startat Sept 2014.

Planerat sÄ hÀr lÄngt:
- Betongpool med skalblock. Djupdel/lÄgdel
- VĂ€rmning med luft/vatten-VP+ ved via VVX
- Motströmsaggregat för simmtrÀning
- Pooltak
- Pahlén Minimaster autodos av klor
ByggtrÄd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10433.0;all

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme