Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hur har det gått, har du fått ordning på UV-lampan?
Alltså hur man ska montera denna är väldigt oklart tycker jag, flödet in i botten eller toppen? Bilder på nätet visar ju olika alternativ. Jag mailade därför tillverkaren Blue Lagoon häromdagen och fick omedelbart följande svar: "Thanks for purchasing our equipment. To answer your question, the water should always flow from the bottom. This to prevent the creation of air bubbles in the housing which can cause damage to the unit because this will create heat. Enjoy your clean pool :-). "Klart besked alltså, men det vette fan vad man ska tro. Varifrån kommer alla bilder på nätet som visar att det ska vara tvärt om? Oavsett vad som gäller undrar jag framförallt hur man kan skriva en lång manual på flera språk för denna produkt utan att säga ett ord om huruvida flödet ska in i botten och ut i toppen eller tvärt om. Det känns som en tämligen viktig och grundläggande fråga enligt mig, men jag kanske har missat nåt.
Jag har monterat den lampan och vill minnas att det är det kvartsröret som UV-lampan sitter i som inte riktigt matchar dimensionen på den "hona" som finns i tätningslocket i botten, dvs. röret kan röra sig i sidled några mm. Detta kan du lösa genom att lossa locket i botten på konstruktionen och fylla ut med lämpligt material.Glappet uppstår på sida 2, bild 4 och det som kallas "Q" i bifogad PDFMed vänlig hälsning,Martin