Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Luftbubblor: Börja med att titta på vattenpumpen, silkorgen och dess lock. Där är det vanligt att det läcker. Det "pumpande" som du beskriver är typiskt för en vattenpump som suger luft.Läckage: När du fyllde upp till under breddavloppet antar jag att nivån var över inloppen. Var inloppen pluggade då?
Ok. Det KAN ju vara så att det läcker när du får lite flöde i systemet, men det verkar ju mycket rimligare att leta efter en läcka i breddavloppet eller slangens anslutning på breddavloppet. Kan du plugga breddavloppet så kan ju det vara ett nästa steg. Eller, om kopplingarna kring breddavloppet är inspekterbara så ställer du dig förstås och stirrar där......
Har en pool på 4x8x1,30. Har bara Matte A i mitt CV, så hur mycket 3,5 cm motsvarar i min pool kan säkert någon annan svara på
Har du hittat något som droppar snabbt eller rinner så motsvarar det lätt den förlust av vatten du noterat. Case closed, bra jobbat!
Kontrollera att det inte rinner vatten från avloppsporten på filtret. Om denna är kopplad till avlopp eller ut i trädgården så märker man ofta inte en läcka där. Det skall inte komma något vatten där i normaldrift, men det kan komma t.o.m. stora mängder om centralventilen hänger sig och skivorna inte tätar ordentligt.