Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det beror på hur stort dykröret är Har byggt min styrning själv. Har tyvärr inga bilder på detta...ännu Om du har ett dykrör eller ej tror jag inte spelar så stor roll. Huvudsaken är att givaren känner den riktiga (Eller hur Poolnicke? ) vattentempen. Med dessa kit i PDF filerna så följde det ju med prylar så man kunde borra hål i plasten och en o-ring som tätar givarkroppen.
Testa att lägga tempgivaren i ett glas 20 gradigt vatten och ställ i solen jämfört med att lägga den på en svart gummimatta. Vilken tror ni visar 24 grader först?
Yepp, nu har man blivit klokare , känns som det vore mest riktigt att lägga den under mattan. För när mattan är säg 25 grader, då borde ju vattnet hålla samma temp, eller?
Vattnet är ca 25gr just då. Men när du släpper på vatten ifrån poolen som då borde vara 21gr så kommer du troligtvis under diffen som i detta fall måste vara 4gr. Då stänger ventilen och du hamnar i sk. självsvängning (Allt detta återupprepas)Det är med risk för självsvängning jag valt att mäta den faktiska vattentempen och jämföra mot pooltempen.När jag trimmat in alla givare så kan jag säkert sänka tempdiffen till 0.5 graderTittade som snabbast på mina mätningar och ser att när solen tittar fram så ökar vattentempen i röret bra snabbt. Men mer om detta när jag får någon sekund över