VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?  (läst 15123 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hans_L

Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« skrivet: maj 23, 2016, 13:23:26:26 »
Ja som topic lyder.
Intex vägghängd skimmer, är den nåt att ha?

Poolgiganten

Utloggad j-t

SV: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2016, 14:48:33:33 »
Hade en i en ram pool och tyckte det var en förbättring iaf. Sista året satte jag in en riktigt skimmer i duken men då sjunker vattenlinjen såklart.

Utloggad Mickelin

SV: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2016, 21:53:35:35 »
Skimmerfunktionen är helt OK, men den är i vägen och omöjlig att få fast, lossnar hela tiden med luft i pumpen som följd. Jag tröttnade och satte in en riktig skimmer i min Intex. Satte den så högt upp att jag inte tappade något vattendjup.

Utloggad EPS

SV: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« Svar #3 skrivet: maj 23, 2016, 22:02:19:19 »
Intex skimmer suger. Som Mickelin säger är den omöjlig att få att sitta fast. Så fort det skvalpar i poolen lossnar den.

Mickelin, snygg installation. Vilken skimmer köpte du och hur monterade du den?

Utloggad Hans_L

SV: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2016, 22:43:32:32 »
Ja det var det jag trodde.

Mickelin ja lite fler bilder vore inte dumt, kan man sätta i en riktig utan att förlora vattennivån så vore det ju klockrent!

Utloggad stefan78

SV: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« Svar #5 skrivet: maj 23, 2016, 23:22:31:31 »
Väldigt vanligt på amerikanska forum att dom sätter i en vanlig skimmer. Oftast lite lägre än du satt. Men törs man skära duken där den är "svetsad" känns som den tappar styrka?

Utloggad Mickelin

SV: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« Svar #6 skrivet: maj 24, 2016, 07:44:31:31 »
Jag tvekade länge och kollade på massor av bilder på troblefreepool.com. De flesta sätter skimmern långt ner och tappar massor av djup, men jag hittade några som satt den högre utan problem. Jag förstärkte för säkerhets skull med en stor patch på utsidan, men det behövs egentligen inte. Skimmern köpte jag från amazon.de, det är en kopia av en Hayward SP1091WM, kostade ca 500kr. Installationen var enkel och den funkar fantastiskt bra, rekommenderas! Jag satte också in extra genomföringar så att jag kan köra med två pumpar.

Utloggad stefan78

SV: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« Svar #7 skrivet: maj 24, 2016, 11:24:44:44 »
Aha se där. blir till att skära i svetsningen då..  Har du nån bild inifrån när du skurit?


Utloggad Mickelin

SV: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« Svar #8 skrivet: maj 24, 2016, 13:10:31:31 »
Bara den som ligger först i tråden. Är det något särskilt du vill se? Jag skruvade dit ramen först och skar sedan igenom linern med tapetkniv/rakblad. Monterade sedan skimmern. Det var fortfarande iskallt när jag gjorde det, lättare nu när man kan jobba inifrån poolen.

Utloggad stefan78

SV: Intex skimmer, nåt att ha eller bara skräp?
« Svar #9 skrivet: maj 24, 2016, 17:31:25:25 »
Aha nä då räcker första bilden men man blir lite osäker skära genom svetsning bara..

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag