Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ursäkta okunnighet.. men vad innebär filtercyklar??
Tack för svar. :-)Jodå vad cyklar innebär har jag koll på men just filtercyklar förstod jag inte då det som sagt cirkulerar 24h och det bör väl gå genom filtret så är ja inte riktigt med på vad den praktiskt utför under "filtercyklar".Någon som har några vettiga siffror på vad ett sarek förbrukar i ström /månad. är inte intresserad av några glädjekalkyler då jag redan har köpt det, mest för att alla frågar mig just nu vad det drar i ström.. (lite tråkigt att svara "ingen aning")
Aaa ok. Tack då blev ja lite klokare över vad den ä tänkt att utföra.. de siffrorna lät ju mycket bra.. och som sagt om ni vet med er eller kommer på nått bra "tweak" för just Sarek så är det ju alltid intressant å få ta del av..:-)
Efter lite drygt 1,5 år med ett Sarek så ligger förbrukning mellan ca. 100-350 i månaden med 3-4 bad/vecka under Vinterhalvåret och 1-2 bad under den andra hälften.Det som mer sker vid timersatt filtrering är att den startar jets och bubblor så allt vatten går igenom filtret.
vad har du badet ställt på för värme?