Hej Lakrits!
Jag/vi har inte heller någon (riktig) pool, men planerar för en till våren förhoppningsvis.
I två säsonger har vi plaskat i en så'n där rund toys'r'us-pool och jag provade då att helt sonika binda ett rep runt midjan med andra änden förtöjd i huset - det gav ingen mersmak...

Väldigt ryckigt (fast det blir kanske mindre ryckigt med mer elasticitet, förstås), men främst blev det ett väldigt skavande runt midjan (öppet för kommentarer, men det bjuder jag på

) när man crawlade pga att bålen roterade, men det gjorde inte repet... Funkar kanske bättre för bröstsim dock.
Jetstream mod äldre har jag provat i samband med en semesterresa. Den satt i en 6 m (max) inomhuspool och lät rätt ordentligt i det lilla poolrummet. Dessutom var det ingen som lyckades hitta något sätt att reglera flödet utan den gick för fullt om man väl satte igång den. Följden blev att man fick simma som besatt för att inte tryckas in i motsatta kortänden. Bra mjölksyraträning, men inte optimalt...
En modern jetstream går dock att ställa in vilket bör ta hand om det problemet. Jag tänker själv skaffa en, då jag tror att oväsendet (som främst kommer från själva "forsen"; dvs inte motorljud etc) försvinner på ett helt annat sätt i en utomhuspool.
Så för vad det är värt - jag rekommenderar (utan större erfarenhet) en jetstream!
Lycka till med bygget!
Stefan