Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tycker att det är rätt lagom som vi har, 155 upp till kant och baddjup på ca 135-140 beroende på vattennivå. Skulle egentligen vilja ha lite djupare. Jag kan förstå att han tycker att 120 är för grunt.
En pool måste inte vara 240cm djup för att vara dykbar.Vi har knappa 150cm vatten och det går utmärkt att dyka utan att riskera livet. Givetvis kan man inte dyka rakt ner men det går å andra sidan inte på 2,4m heller. Jag brukar dyka i på en kortsida och är då inte inärheten av att krocka med andra gavelväggen. Vi uppskattar väldigt mycket det extra djupet från 135 till 150.
Jag kanske missuppfattade honom, men jag läste det som att baddjupet skulle vara 1.34 m nominellt, men att de oftast inte fyllde så högt ? 1.34 m är ju fullt tillräckligt normalt, undantag möjligtvis om man är klart över medellängd. Själv är jag ganska kort, givetvis gör det skillnad.
Jag håller med Mathias, de där extra 20 cm gör mycket för känslan. Och precis som Mathias dyker alla som är hos oss i poolen, alla vet att de ska plana ut innan de kommer till botten.