Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du ska inte ha liner i badet om vattentemp är över 30 grader. Linern blir för mjuk och ohållbar. Jag skulle satsat på en liten glasfiberpool, har för mig jag sett små glasfiber pooler från något märke här i Sverige. Alternativet är att klä poolen med mosaik istället för liner men jag gissar att det prismässigt blir ungefär samma som glasfiber i slutänden.
Vill bara påpekat det inte existerar något som heter vattentät betong, all betong oavsett vilken typ man väljer släpper igenom vatten punkt slut. Om man väljer att gjuta sin pool i betong så måste man ha ett tätskikt,typ epoxi, akrylat, etc innan man monterar mosaik eller kakel och ett sånt tätskikt kräver en friblästring innan man monterar mosaik eller kakel för att få en god vidhäftning. Kostnad för dessa moment är ca 600 kr/m2
Hej!Om det fanns så kallad vattentät betong så skulle alla broar i Sverige (nästan 95 % byggs i betong) som vi har i landet samt alla p-garage, bjälklag etc,ej skulle vara i behov av ett tätskit men så är inte fallet alla dessa konstruktioner kräver ett tätskikt typ, epoxi, bitumenmembran,akryl etc för att kunna ha en lång livslängds, för att det inte ska kunna läcka vatten genom konstruktionen som då förkortar livslängden avsevärt.