Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan du öppna taket lite utan att få i en massa löv så borde det lösa sig ganska snabbt. Här är dygnsmedeltemperaturen nere på 3-4 grader. Under vårt pooltak är det 19 grader just nu men poolen är tömd så vi har inte det problemet.
Jag har pooltak och bor i södra Sverige. Det betyder att poolstängningen skulle bli typ i mitten på november om man skulle vänta tills vattnet är under 10 grader. Jag har alltid stängt när vattnet är under 14 grader. Därimot har jag fyllt upp och startar cirkulationen så fort vattnet är över 10-12 grader. Brukar vara i början av april. Men då kör jag bara cirkulationen några timmar/dygn. Fram tills jag startar värmen då blir det 13 timmar/dygn (8-21)
Maj t o m Septermber = 152 dagar a 24h a 0,55kw i mitt fall. Det blir 2006kWh. Priset per kwh är lite mer än en krona.
Plus värmepumpen.
Förmodar att du vill spara energi/pengar och vem vill inte det. Men, hur mycket kostar det egentligen att låta pumpen snurra. Kan väl ändå inte vara så värst mycket va?