Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är också intreserad av att köra brom då ett Hydropool är beställt och nyfiken på hur deras " matning-rör" funkar med brom .
Har själv kört med brom i 4 år nu först tabletter, sedan SpaFrog och nu har jag ett bad med salt/Bromin system som funkar helt perfekt. Jag skulle varje dag rekommendera brom före Klor !!Brominet kan dock vara lite trögt i början när du startar upp, så det kan behövas spetsas med bromgranulat de första dagarna för att hålla en acceptabel nivå i vattnet. Tycker själv bättre om SpaTimes bromtabletter då du inte måste tillsätta någon algdräpare tillsammans med den som du måste med Delphins bromtabletter.Beträffande ditt Hydropool 675, så skulle jag säga att du bara skulle behöva köra din cirkulationspump 2-3 timmar per filtercykel, d.vs 4-6 timmar per dag då du cirkulerar hela badets vattenvolym på ca 15 minuter i ett Hydropool SelfClean .24/7 drift behövs väl egentligen bara på bad med sk exponerad filterplacering, det vill säga där du delar badvattnet med filtret, där finns det en finess med att alltid ha ett sug genom filtret för att det inte ska flyta ut skräp från filtret när pumpen stängs av. I ett Hydropool med filterbehållaren placerad helt utanför baddelen så finns det ju ingen risk för att detta kan hända så du kan vara lugn för att det ska funka.Badar man mycket så går det ju att ställa upp filtertiden 1 timme eller så för att öka på filtreringstiden, medan normalt så räcker 4-6 timmar per dygn.