Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Håller helt med ! haft pool i över 22 år, aldrig använt mer än synen, känseln o näsan , samt enstaka gånger en sticka som bara bekräftat vad jag redan sett, känt o luktat, alla som håller på o kollar och analyserar , för mig känns det lite noja.
Bara att gratulera om du klarar av att se, känna och lukta dig fram till rett värden. Själv har jag tyvärr inte samma talang, så jag har mycket nytta av att kunna få ut en siffra på hur det ligger till.Har börjat lära mig lite om hur jag kan "se" att klornivån inte är hellt rett, men Ph och Alkalinitet har jag svårt för.
Rätt o rätt, jag är inte så petig , så länge vattnet är klart, inte luktar klor , inte blir alger och det känns bra på hud o ögon , då är jag nöjd och det oavsett om en tablett skulle visa att något värde ligger fel.Kan ni bada på offentliga pooler ( vilket de flesta gör) då kan ni nog lita på er egen pool med.Ta med en sticka eller tabletter till en offentlig pool o gör en test, vi har gjort så både i Sverige o utomlands, där kan man pratat om fel värden kan jag lova, och då mäter ni ändå inte allt kiss
Så kan det mycket väl vara, män även om det är fel värden i offentliga pooler kan väl jag få lov att försöka få mina rett? Känns inte bra för min del att medvetet göra fel bara för att alla andra också gör fel måste jag erkänna."Det som inte är värd att göras bra är inte värd att göras alls" har jag lest att en klok person skal ha sagt vid något tillfälle.