CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Plötsligt dåligt flöde efter chockklorering  (läst 7412 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5568
  • Total likes: 489
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Plötsligt dåligt flöde efter chockklorering
« Svar #10 skrivet: juni 09, 2015, 16:33:17:17 »
Har ni kopplat om någon el i huset (eller kabel avgrävd i grannskapet?) på senare tid?
Om pumpen har fått en annan fasföljd kan den gå bakvägen, den tappar då mycket kraft, men pumpar lite ändå.
Kolla det innan du köper ny pump.

"Garantiärende värmare" skulle kunna innebära att någon varit i elsystemet och lagt in/ut kablarna...
Blir det fel så går cirkpumpen bakvägen, om du nu har en trefas cirkpump.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad LANTPOOLEN

SV: Plötsligt dåligt flöde efter chockklorering
« Svar #11 skrivet: juni 12, 2015, 19:44:38:38 »
Ny status - blir snart galen på detta!

Köpte ny pump, märkte ingen skillnad. Gjorde ny analys att det var luftintag på sugsidan. Hittade en koppling från rör till slang under altanen som satt lös, fick ta loss bräder på altanen. Tog isär och satte ihop alla kopplingar, och fick allt att fungera med jättebra flöde!! Nära på att lipa av lättnad när jag såg att det funkade.
En kortvarig lycka, ca ett dygn senare har jag samma problem igen. Nu är jag säker på att det är luft för det bubblar massor i ett inflöde, och när det funkade var det ingen luft alls där.
MEN, vad gör jag nu??!!
Finns det något sätt att felsöka tätheten på sugsidan?

Snart uppgiven!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag