Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jobbar Johan numera på Kustens Pool i Varberg? Någon som vet? Det är nämligen en Johan som är "försäljningsansvarig" som man aldrig får tag i. Är fler än jag som vägrar betala våra fakturor från Kustens Pool i Varberg, pga felaktigt utför arbete och ej levererade produkter. Man får sällan tag i någon ansvarig och de sk "montörerna" har ca 1 månads arbetserfarenhet...De hotar med Kronofogden och domstol om jag inte betalar sista fakturan och efter samtal med en Konsumentombudsman så råder denna mig att inte betala innan företaget åtgärdat alla fel. Tex så läcker poolen och är helt felkopplat. De är otrevliga om man väl får tag i någon från Kustenspool och sist talade jag med en Bosse Qvist som la på i örat på mig och hotade med Kronofogden och sa att de ej kommer och lagar poolen om jag inte betalar in pengarna. ( betalar jag kommer jag förmodlige aldrig se dem igen).Senare kom ett mail från samma man att det kommer en montör på måndag... Samtliga gånger de bokat tid för olika saker har de ej kommit på avtalad dag och jag har tagit ledigt från jobbet helt ionödan.Hoppas verkligen att detta löser sig nästa vecka!
Såg att han startat ett nytt AB iår, Kustens Teknik AB heter det.
Hej! Vi har betalat nästan allt och står nu med en felbyggd pool där helgaveltrappan rasat in trots att poolen är fylld med vatten. Detta p g a att grundvattnet tränger upp runt om. Vi hade totalentreprenad med Kustens pool och nu vet vi inte hur vi ska göra. De hävdar att det är ok att poolen står i vatten och kommer att rättta till trappan till våren. Kanske påla fast den?! Vi har alltså ingen dränering runt poolen. Verkar som om det är svårt att hitta en besiktningsman och hur driver man då sin sak? De hävdar att det är ok poolen står i en massa grundvatten. Linern är sönderblekt också p g a de inte ställde in saltklorinatorn rätt, men den har de lovat att byta då de inte kan krångla sig ur att en liner bör hålla mer än ett år. De försökte först få det till att det var fel på linern.......jag vill helst ta bort allt nu! Det kommer nästan kosta lika mycket att rätta till dräneringen som vad vi redan betalat och det är 310 000 kr. Jag såg så mycket framemot detta förra sommaren när vi drämde oss bort med vackra ord och de snygga annonserna från företaget i mina inredningstidningar och nu är det bara ont i magen. Varje dag. För poolen mitt framför våra köksfönster. Raserad innuti.