Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fråga 2 gäller noggrannheten i höjd. Tänker att det inte gör något om det diffar någon millimeter då man har möjlighet att justera med bruk under stensargen.
Är i ett sånt där nojjigt läge så jag inte vågar göra något utan hela dagen går åt till att resonera med frugan om hur vi ska gå vidare. Nu måste det hända lite Hoppas på lite svar från alla Tjälldén-proffs där ute.
Bra där Tynell, vi får växeldra varandra med tips i den här tråden. Vi väntar också till helgen då det regnar och blåser hårt om vartannat tills på torsdag.De legendariska Tjällden-byggarna med forum-alias Grannarna använde skruvtvingar och överliggande brädor för att få jämna väggar. Är inte säker om jag ska hugga på den idén eller om det får räcka med skarvblecken som medföljer byggsatsen. Lutar åt det senare just nu.Sen har vi laddat med 10 förp. Sika Bom All Season för skumning. Har du provat att ställt ut alla elementen än? Mvh/Stefan
Nej, väggelementen står plastade på pallarna fortfarande och väntar på att packas upp. Hoppas på en fin kväll imorn så kanske jag kan få dit alla stödlisterna på plattan. Snörade upp det i helgen och måtten stämmer iallafall än så länge Jag köpte ett gäng tvingar på Biltema häromveckan då jag tyckte det såg smidigt ut att klämma ihop blocken på det viset (kanske såg det i "Grannarna"s tråd? Eller nån annan?) inför monteringen/toppgjutningen. Tänker du spackla insidan eller montera mjuk matta a la Grannarna?