Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min kantsten är 30 cm, men här är bilder på hur jag löst det.Block från Poolstore, men annars lika.Varför karva ur cellplasten? Jag har fäst reglarna direkt utanpå cellplasten då trycket blir så fördelat att det inte uppstår några problem. Reglarna är fästa med galvad betongskruv in i poolstommen. Dubbla reglar för att ge plats att skruva frisen i. (Regel närmast pool fäst med betongskruv. Regel två skruvad i regel ett.) Förborra med slagborr. Träffar man armeringsjärn är det bara att försöka igen. Tre träffar i armeringsjärn för mig.Överhäng i poolen ca: 2 cm. Svårt att se på bilden.Altan skruvad med A4 skruv (rostfri syrafast) ej A2 (vanlig rostfri). Poolmiljön är aggressiv på skruvarna oavsett om du har saltvatten eller ej.
Finns 33cm poolsarg att köpa , jag håller på med liknande bygge . Har tänkt mig 25cm granitsarg. så jag får gå in med trallen en bit över väggen . hur mycket vet jag inte ännu (ska ha pooltak och tanken är att sänka ner skenorna i trallen. )Sen om det är rätt eller fel det vet ja inte annars blir det gör om gör rätt!!