Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Startade i Onsdags, då var det 8gr i vattnet. Har snurrat dygnet runt sedan dess, 21gr är jag uppe i nu Händer inte mycket på nätterna när det är 2-3plus i luften, brukar vara samma temp på kvällen som på morgonen i vattnet. Dvs. den mesta energin går åt till att hålla uppe tempen. Har en 180grams pressenning över poolen.
Tror inte det är något fel. Nivån på isbildningen beror väl på utelufttemperaturen och luftfuktighet. Nu när det fortfarande är kallt ute så klarar inte luften av att värma upp hela slingan i förångarbatteriet till plusgrader. Jag förmodar att du har ingående slinga i batteriet i underkant och efterhand så kommer det att bli över 0 grader och isfritt. Var kanten kommer beror på lufttemperaturen. Se bild på min pump för några dagar sen (min slinga startar i ovankant). När bilden togs var det 5 grader ute. Segt och värma upp då... nu har jag i alla fall kommit upp i 27 grader i poolen. Bad till helgen