Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skummade nyligen igenom boken Badhus, Strategiska frågor och ställningstaganden. Bilaga 2 har rubriken Viktiga bakterier och parasiter som kan hota badgäster. Där beskrivs kort:Pseudomonas aureginosaCryptosporidiumMykobakterierLegionellaDe första tre är ganska eller helt tåliga mot klor. Jag skulle aldrig släppa ner en hund i vår pool, speciellt inte efter att ha läst om nämnda bakterier.
Gällande Pseudomonas Aureginosa som är en jordbakterie så skall man undvika att få jord i bassängen. P.A.brukar ju upptäckas genom att de badande får hudutslag och då p.g.a. de badande springer omkring runt poolen och drar med sig jord in i den. I alla fall när det gäller utomhusbassänger.
Oj, tack för svar från alla! Trevligt med ett aktivt forum. Började räkna på en kaklad pool men gav upp när det blev mer 600 tkr och då var pool omgivningen inte medräknad. Med det priset får jag nog låta bli en pool... Rostfri pool har jag sett i en träningshall, det skulle funka men har inte sett någon som säljer det. /Henrik