Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vill nog hävda att det är en jäkla skillnad på förutsättningarna i ett spa och en pool. Framför allt att belastningen på vattnet är avsevärt mycket högre pga den lilla vattenvolymen i förhållande till antal badande. Därtill en högre temperatur gör att det är betydligt tuffare att hålla vattenbalansen och decinficering på rätta värden.
Erica pratar om "sin pool". Finns det möjligen någon här som har goda erfarenheter från att använda natriumhypoklorit/saltsyra i ett Spabad, så vänligen träd fram Hittills är det såvitt jag kan se bara icke Spa ägare som rekommenderar natriumhypoklorit...
Kör med Folkpools Granulatklor, ni andra som har problem med Cya, är det andra märken ? eller kan det vara så att vissa märken innehåller mer CYA än andra ?Håller med, det är inte lätt att vara nybörjare och få allting bra, det enda jag önskar är att ha bra vatten, slippa bada i en bakteriehäd och inte byta för ofta.Tack för bra synpunkter
Myndigheten sätter alltså en maxgräns vid 150 ppm cyanursyra och säger att spas under tak (som alltså inte träffas av solljus) inte FÅR innehålla cyanursyra.Bestämmelserna i sin helhet finns under länken http://www.healthunit.org/recwater/resources/spa_operators_manual.pdf