Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför vill ni inte använda kalciumhypoklorit? Hos Folkpool kallas det Aktionchock. Innehåller ingen cyanursyra.
Varning! Täck inte över poolen direkt efter chockklorering, vänta med detta i ungefär 1 timme för att inte materialet i överdraget skall skadas.
Hej Erica, Om CYA börjar bli hög men att jag samtidigt kan se att kloret förbrukas under veckan, kan jag tolka det som att det inte inträffat en låsning och det fortfarande är ganska OK desinfektion ?Vad tror du om min andra fråga gällande obefintlig klornivå under ett par dagar, är det OK. För precis det sker om jag följer tillverkarens rekommendation av dosering, om jag tar en matsked klor och mäter 6 dagar senare är kloret helt förbrukat. Har kört så ett tag för att minimera CYA stigning for fort. Tack på förhand
Jag kanske ska börja med att säga att jag har inget spa, jag har bara en pool. Jag sa ju inte direkt att ni skulle använda kalciumhypoklorit, jag undrade varför ni inte ville använda det.