Tack för era svar.
Meningen är att jag inte skall gräva ner eller bygga in den utan bara ställa den ovanpå marken.
Anledningen till att jag har kollat på båda dessa pooler är att vi har en butik i byn här som säljer dem. Tänkte att det var smidigast då att köpa när det ligger så pass nära och om det skulle hända något.
Företaget som tillverkar dem Clear pool. Meningen är att jag inte skall lägga ner hur mycket pengar som helst utan bara typ fylla upp den på vår kanten och sedan sköta den och låta vädret värma upp den. Så hade inte tänkt att köpa någon värmekälla och koppla till den.
Förstår att det kan ta lite tid för en pool med 10 kubik att bli varm.
Så valet och kvalet är annars att köpa en vanlig modell uppblåsbar vilket ungarna säkert haft roligt i, dock är ju inte detta något som en annan kan använda.

Så jag får nog ta mig en funderare på vad man vill och inte vill ha i trädgården. Det som jag tror att jag kommer slarva med är renhållningen om det nu blir att vi köper en stålrams pool.
Men sedan vet man ju inte då aldrig haft mer än uppblåsbara och dem är det ju bara till att byta vatten i när det blir smutsigt.
Sedan vet man ju inte heller hur det blir eftersom jag aldrig haft modell större pool. Man kanske kommer tycka att det är skit roligt och bada var och varannan dag. Gör man detta så kommer man ju att bli tvungen att sköta poolen.