CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool projekt, och lite till  (läst 114360 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MathiasS

SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #60 skrivet: maj 28, 2013, 13:10:46:46 »
Dessa stenar ska enligt tillverken limmas med Alfix Mediofix. Någon som vet var man köper det i stockholmstrakten? Börjar bli ont om ÅF's för Alfix.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Poolgiganten

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #61 skrivet: juni 10, 2013, 08:11:59:59 »
Efter mycket kapande och pillande är poolsargen på plats. Nå fick jag betala priset för att vara kreativ, och skapa en massa 45 graders hörn! 90 graders hörn är inga bekymmer da det finns färdiga stenar för detta, men så är inte fallet för 45 grader. Här er det bara tålamod, tålamod och tålamod som gäller. Nu är det bara fogningen kvar på sargen, män detta väntar jag med till jag har fått lagt tredäcket runt hela vägen så det blir enklare att utföra fogningen. Nu är det bara att ladda skruvdragarna, och få i en två - tre tusen trallskruv, så kan jag gå runt hela poolen for första gång i historien!
Hoppas och tror på premier dopp tidigt i Juli.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #62 skrivet: juni 10, 2013, 10:47:15:15 »
Ska inte linern dit först innan du sätter dit kantstenen?
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #63 skrivet: juni 10, 2013, 16:58:31:31 »
Hoppas inte det Erik, jag får inte loss dom stenarna igen! Det går säkert att lägga poolsargen efter linern er på plats också, men jag valde att göra det innan. På så sett slipper jag riskera att spilla fäst och/eller fogmassa på duken eller i poolvattnet.
Linern skal svetsas fast i toppen mot en PVC belagt plåt som fästes mekaniskt till toppen av poolväggen, så det skal nog gå bra även om poolsargen redan ligger på plats. Har också kollat detta med tillverkaren av linern innan jag limmade fast stenarna.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Nordman

SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #64 skrivet: juni 10, 2013, 17:44:59:59 »
 O0
Min byggtråd:
www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7174.0
Thermopool 8x4 med hörntrappa mm

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #65 skrivet: juni 10, 2013, 21:22:06:06 »
Aha, helt annan teknik än det är gjort i min med andra ord. Man lär sig till nästa (om det blir någon) pool man ska bygga.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad MathiasS

SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #66 skrivet: juni 10, 2013, 21:46:28:28 »
Du verkar ha lämnat rum för fog mellan stenarna, är avsikten att foga med bruk där?
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #67 skrivet: juni 10, 2013, 22:01:06:06 »
Hällt korrekt att jag har lämnat en spalt för att foga. Scandi-Roc rekommenderer en fogbrädd på 5-10mm, så jag har använt 7-8mm fogbrädd. Fogningen kommer att utföras med Alfix Cerafill 20 som kommer att färgas svart. Denna fogmassa rekommenderas av Scandi-Roc, men det går säkert att anvenda andra fabrikat också. Köpte allt på samma gång, så sten, fix, fog, och färgpulver kom direkt från Danmark.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Jpson67

SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #68 skrivet: juni 18, 2013, 10:17:46:46 »
Mer,mer,mer :) fantastikt bygge  O0

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #69 skrivet: juni 18, 2013, 23:17:46:46 »
Hej Jpson, roligt du gillar mitt bygge. Kommer mer, men tyvärr går inte allt så snabbt som man kunde önska när man gör allt själv. Mycket arbete med att göra klart bärlinor och balkar till resten av trädäcket, men nå börjar det äntligen att ta form. Har också börjat så smått med teknikrummet, så det kommer lite bilder på det också snart, men också här blir man förvånad över hur många skarvar som skal limmas innan man börjar att se några resultat.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag