VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Handlare!  (läst 5108 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad badarn

Handlare!
« skrivet: november 10, 2009, 19:12:27:27 »
Hej alla glada spabadare!

Jag har läst detta forum ett tag och tycker att det är intressant :) !
Problemet har varit att jag viljat svara på en del allmänna frågor men inte kunnat eftersom jag inte registrerat mig innan.
Anledningen till detta är att jag handlar med spabad.

Jag vill gärna svara på allmänna frågor som ni har men om någon tycker att det inte passar på detta forum så faller jag tillbaka och läser igen. Kom med kommentarer vad ni tycker först medlemmar/ moderatorer!

Jag lovar att bara svara objektivt och inte färga svaren med dom produkterna jag jobbar med och skulle så vara fallet så stäng gärna av mig direkt för jag vill vara ärlig!!

Simma lungt ;)

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Handlare!
« Svar #1 skrivet: november 10, 2009, 20:31:26:26 »
Kommer nog inte vara några problem ska du se. Bara man är objektiv och inte gör reklam så verkar det gå utmärkt (har gjort det för mgi iaf :angel: )

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Handlare!
« Svar #2 skrivet: november 10, 2009, 22:07:59:59 »
Kan bara vara positivt. Många frågor är ju helt allmänna och alltid intressant med synpunkter från någon med erfarenhet. Svar på frågor av typen "Skall jag välja märke X eller Y" är ju ganska löjliga från början, om du inte själv kan välja, varför skulle någon annan kunna göra det åt dig?

Så kör på !!!


Ziggy

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Handlare!
« Svar #3 skrivet: november 10, 2009, 23:01:42:42 »
Håller med, bara positivt när det kommer in mer branch folk. Så länge man är objektiv. O0

Jag tycker också att man på profilen bör skriva att man är i branchen (dvs vad man gör) o även se till att det finns en e-post adress att nås på.

Som vanligt gäller det ju för var o en att själv bedömma sakinnehållet i inläggen, oavsett vem det kommer ifrån.

/ronson

Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Handlare!
« Svar #4 skrivet: november 10, 2009, 23:03:58:58 »
Folk som är i branschen är en tillgång för ett forum som detta.
De krav jag (som ägare) har är att svaren är sakliga och objektiva.
Länkar till produkter på egna hemsidor är i princip inte godkända, men om nån t.ex. efterfråga en manual, en sprängskiss eller annat som kan vara svårt att hitta kan det vara ok.
(Bara du inte enbart svarar på den typen av inlägg för att systematiskt skapa inkommande länkar till din hemsida)

Det är OK att man har ett användarnamn som = företagsnamnet. (inte webadressen, och inga länkar i signaturen.)
Avataren får inte vara en reklambanner, av uppenbara skäl...  ;)

Reklam i inlägg tycker jag själv är lite av ett lågvattenmärke, jag tycker bara att det ser korkat och hysteriskt ut och ger inte mig förtroende för ett företag/personer om de måste spamma forum med reklam...
Alltså dåligt för forumet, och för den som försöker marknadsföra sig.
Men det verkar du ju själv ha snappat upp eftersom du frågar.
« Senast ändrad: november 10, 2009, 23:28:04:04 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Handlare!
« Svar #5 skrivet: november 13, 2009, 16:49:04:04 »
Vi är några stycken här som jobbar med swimmingpooler och eller spabad och jag har bara fått possetiva kommentarer än så länge.

Även vi kan lära oss här men framförallt hjälpa andra samt se vilka problem - frågor forummedlemmarna  har och på så sätt veta vilka produkter som funkar bäst, skapar frågor m.m. Ge och ta så att säga :)

// Jonas

Spaservice

  • Gäst
Spaservice
SV: Handlare!
« Svar #6 skrivet: januari 26, 2010, 16:30:53:53 »
Vill bara uppmärksamma om att jag registrerat mig på forumet och kommer förhoppningsvis kunna hjälpa er att svara på lite mer tekniska frågor.

Frågor om priser om spabad samt vilka spabad som är bra i badsynpunkt mm kan jag inte svara på eftersom jag är tekniker och inte försäljare. Dock frågor om reparationer, tips om vad som kan vara fel mm hjälper jag gärna till med.

kommer försöka kolla forumet en gång om veckan minst.

Utloggad rsjowa

SV: Handlare!
« Svar #7 skrivet: januari 27, 2010, 22:50:50:50 »
Välkommen badarn & Spaservice

Tror dom flesta här uppskattar sakliga svar, och att få flera perspektiv på frågor man ställer, det tillför ju diskussionen värde. Folk tycker olika, även olika poolförsäljare.

Du märker nog om Rickard är framme med pekpinnen  ;)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag