Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Polypropylenpool - Vilken leverantör?  (läst 5108 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad beskt

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Pool javisst men med så lite jobb som möjligt!
    • Visa profil
Polypropylenpool - Vilken leverantör?
« skrivet: juni 11, 2012, 09:40:50:50 »
Hej!
Har bestämt mig för att satsa på en polypropylenpool.
Men jag skulle gärna vilja få input från er med erfarenhet om olika leverantörer, t ex poolnet, poolteam etc.
För att det inte ska bli allmän pajkastning kanske det bästa är om ni ville skicka ett pm med era negativa erfarenheter till mig, de positiva kanske går att skriva i forumet...

Tack på förhand!
Har nu en JF pool 3,6x7,3 med slang på taket som värme. Planerar för en ny pool i rejälare kvalitet inför sommaren 2013.

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Polypropylenpool - Vilken leverantör?
« Svar #1 skrivet: juni 11, 2012, 10:41:42:42 »
Hmmmm....om man inte kan delge både positiva och negativa erfarenheter...vad är då poängen med ett forum?   <hmm>
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad beskt

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Pool javisst men med så lite jobb som möjligt!
    • Visa profil
SV: Polypropylenpool - Vilken leverantör?
« Svar #2 skrivet: juni 11, 2012, 10:49:02:02 »
Klart man får delge både neg och pos för min del! Ville bara undvika den värsta pajkastningen som kan uppstå. Men kör på det som känns bäst!
Vill undvika att göra andras misstag bara i mitt val av leverantör...
Har nu en JF pool 3,6x7,3 med slang på taket som värme. Planerar för en ny pool i rejälare kvalitet inför sommaren 2013.

Utloggad Trollmann

SV: Polypropylenpool - Vilken leverantör?
« Svar #3 skrivet: juni 11, 2012, 11:44:10:10 »
Jag valde poolnet och fick den levererad förra september. Är hittills mycket nöjd men jag gjorde allt själv. Tycker att jag fick mycket för pengarna samt bra support på frågorna som jag hade. Mina föräldrar bygger nu en pool med den nya stommen som är självbärande. Får se hur det går.
Dock så har de då en poolbyggare som gör jobbet. 
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Utloggad kattarp

SV: Polypropylenpool - Vilken leverantör?
« Svar #4 skrivet: juli 31, 2012, 22:52:41:41 »
Vi är precis klara med vårat bygge, en pp pool från söderro gård, bra kvalite, enormt god service, något dyr, men tror att niveko som den heter är en bra pool.
Köpte med underbyggd trappa så vi förhoppningsvis slipper sprickor runt den.
Lyck till i erat val.

Monicabroe

  • Gäst
Monicabroe
SV: Polypropylenpool - Vilken leverantör?
« Svar #5 skrivet: oktober 25, 2017, 23:49:13:13 »
Vad ni än gör så använd inte Poolteam i Malmö om ni inte vill bli lurade

Utloggad Dimitris76

SV: Polypropylenpool - Vilken leverantör?
« Svar #6 skrivet: oktober 26, 2017, 09:22:21:21 »
Vad ni än gör så använd inte Poolteam i Malmö om ni inte vill bli lurade

Jag har köpt pooltak från Poolteam som leverades problemfritt. När jag behövde reservdelar (mitt fel) kundtjänsten reagerade snabbt och hjälpte mig direkt!
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Polypropylenpool - Vilken leverantör?
« Svar #7 skrivet: oktober 26, 2017, 16:31:39:39 »
Finns det egentligen så många leverantörer att välja på? Såg att Poolnet lagt ner nu. Kvar är typ Poolteam. Man kan kanske hitta mindre aktörer, som jag gjorde. Min historia började mycket dåligt, men slutade efter mycket huvudvärk till slut mycket bra.

Min erfarenhet av Poolteam är när jag skulle köpa till ett pooltak i våras. Det var ingen hit, jag köpte på annat håll till slut. Men jag kanske bara hade otur. Beror säkert på vilken säljare man får. Brukar även garva lite åt deras annonser i villatidningar mm. Det är så dålig svenska och många fel i texten. Sist hade dom en "livstidsgaranti mot böldpest" på sina PP-pooler. Det skulle även folkpool kunna ge på sina trä/liner pooler  ;D Men detta hindrar förstås inte att deras pooler kan vara bra.

Sen kanske man kan fundera över dom relativt tunna plastsvetsarna i Poolteams pooler (kollade på utställningspoolerna i en av deras butiker). Detta i kombination med att dom kräver att man gjuter in dom i betong eller torrbetong (tror jag). Känns som en riskfaktor när plasten vill röra sig med temperaturen. Men detta är bara som jag tror, kanske funkar det hur bra som helst i praktiken.
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan