CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolvärmepump 80 m3  (läst 2013 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnuspools

  • Gäst
Magnuspools
Poolvärmepump 80 m3
« skrivet: juni 06, 2014, 11:48:35:35 »
Hej

Jag tänkte köpa en poolvärmepump för att ta ned till mitt hus i Spanien. Medeltemperaturen som kallast är 12 grader C. Poolen är 80 m3.

Jag vill uppnå en minitemperatur på 26 grader i poolen under vintern.

Jag har hittat en begagnad värmepump på 20 kW som jag undrar om det räcker för mina önskemål. Jag har någon form av isolerat överdrag.

Någon som vet?

Poolgiganten

Utloggad Ingvar

SV: Poolvärmepump 80 m3
« Svar #1 skrivet: juni 11, 2014, 08:12:55:55 »
Det borde räcka och bli över. Jag har själv 80m3 och en VP som ger 12kW, vilket räcker maj-oktober i Stockholm för att hålla 30 grader.
För kontinuerlig uppvärmning, så är poolens yta kanske ännu viktigare än volymen. Stor volym innebär tröghet att ändra temperatur, men poolens area är viktigare för effektbehovet att hålla uppnådd temperatur. Men såvida din pool inte är ovanligt grund, borde 20kW ändå räcka till.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag