Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har samma VP som du.Ligger på samma delta, dvs 0-1grader.Det jag lärde mig förra säsongen var att den ligger på delta 0 antingen om det är för kallt ute och den inte orkar värma upp mer, eller när IN vattnet höjts en grad då ligger även UT vattnet kvar på samma grad en viss tid innan den sparkar upp deltat 1grad.Tror inte att ett strypt flöde kommer ge ett annorlunda delta, jag har provat lite och den ligger kvar med samma delta ända tills den slår ifrån pga för litet vattenflöde.
Lägg på bubbelplasten och titta istället hur mycket det ökar på dagtid. Svårt att höja så mycket på nätterna, iaf här när det är rätt kyliga nätter till och från. Jag höjde min temp med 3-4 grader per dag, och nattetid var det mer att den höll samma temp, ingen ökning. Med vp avstängd tappas max 1-2 grader. Billigare låta vp värma upp detta nån timme dagtid, istället för att låta den gå 10h och i princip bara hålla samma temp.
Håller med Erik N, prova först att minska driftstiden lite. Och skulle du nu behöva köra cirk pumpen så gott som dygnet runt så kör endast VP via tidsstyrning/timer istället. Onödiga kostnader att även den skall gå dygnet runt nu när du vet hur lite den höjer nattetid.