Efter ett år tyckte vi det är dags att få tummen ur att sälja vår gamla pool och lite annat poolrelaterat som vi inte kommer använda, jag testar intresset här innan jag lägger ut den på blocket.
* Ovanmarkspool 300*120 stålvägg och fristående (GRE Dream Pool KIT 3070 ). Vi har eftermonterat en extra skimmer så linern har 3 uttag (2 skimrar+1 inlopp) som behöver passas in när man monterar. Den är komplett med slangar, pump, sandfilter, solfolie (lite tjockare variant), tunn markduk och damsugarset. Allt fungerade när vi vinterstängde den 2012, den demonterades våren 2013. Stegen är rostig, den kan räcka med lite sandpapper och sprayfärg men jag skulle byta ut den om jag hade haft kvar poolen. Poolen är inköpt 2008. Stålväggen och "sidopelarna2 är i bra skick men smutsiga. Linern har 4 små vita prickar efter att vi lagt ner tabletter direkt i poolen men var annars fräsch när den togs ner (behöver dock tvättas utvändigt då löv osv hamnat på den under 2013).
Pris? med tanke på att vi inte orkar göra rent och fixa samt att det märks att vissa packningar är några år gamla så säger jag 2000 men det är diskutabelt vid en snabb och smidig affär. (kommer läggas ut på blocket för 3000 om ingen nappar här).
* 2 st Solvärmemattor El Nino. Ena mattan läckte lite i en koppling när den togs ner, tror det var 2011 men kan ha varit 2012, kan räcka med att byta packning. Det var så lite att jag inte brydde mig om det. Orginalbypass medföljer.
pris: Ge mig ett förslag...
* Autumn solar solvärmematta. 5 hela rullar a 8 meter samt 1 rulle som är skarvad och behöver skarvas mer för att inte läcka (Primastar säljer repsaster). Vändrör, in/utloppsrör och styrventil medföljer.
pris: Ge mig ett förslag... (nypris ca 3500, såg annons på 2000 på blocket för hel sats)
Den som köper någon av solfångarna kan få med en grundfospump (eller 2) som jag använt som cirkulationspump, dessa är dock inte körda på ca 1,5 år och har laget ute.
*Klor
1 st 5kg Astral multiklor 200gr puckar
1 st 5 kg Astral chockklor 70%
Både levererades med i poolpaketet vi köpte i april förra året men vi använder främst aktivt syre så dessa är oöppnade.
Pris: 500 för båda eller 300 sek/st (halva nypriset enligt leverantörens hemsida).
Vill någon ha allt så skulle jag kunna tänka mig 3500 för allt och då ingår någon 3vägsventil och andra kopplingar.
Bilder kan skickas på begäran.
Sakerna finns i Göteborg och med tanke på vikt och hur skymmande inte minst poolen är så är det tyvärr bara avhämtning som gäller.
/Erik S