VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rimini Spabad från Bauhaus  (läst 4436 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spabadare

Rimini Spabad från Bauhaus
« skrivet: maj 12, 2014, 23:17:05:05 »
Hur ställer jag in spabadet när jag inte ska bada på 1 vecka , för att få minsta möjliga elförbrukning  :-\ någon som vet ?

Poolgiganten

Utloggad elvings

SV: Rimini Spabad från Bauhaus
« Svar #1 skrivet: maj 13, 2014, 07:41:20:20 »
låt det vara som det är.   i oktober sjönk mitt bad nästan 1 grad per dag när det var avstängt under 10 dagar.
Gissar att du kan spara cirka 12 kronor om du stänger av det helt. Då går dock inte reningsverket.
Sänker du tempen o har kvar reningen kanske du kan spara 7 kronor.

Tänk också på att du skall värma upp det igen efter din vecka. Det kostar också pengar.

Det är när du badar som badet har den stora kostnaden.   När locket är av försvinner värmen fort och värmarna får jobba och dra mycket ström.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Utloggad spabadare

SV: Rimini Spabad från Bauhaus
« Svar #2 skrivet: maj 13, 2014, 08:35:16:16 »
Men vilket program är bäst att använda ,det finns ju 3 st till detta bad , ställde in på sleepprogrammet då kommer det ju upp sl i disp som står och blinkar och 26gr c , efter 1 dygn är vattnet i spabadet fortfarande 37 gr c . <help>

Utloggad elvings

SV: Rimini Spabad från Bauhaus
« Svar #3 skrivet: maj 13, 2014, 08:49:24:24 »
Låt programmet vara.

 jag kör högsta programmet alltid.
Som du själv märkte så sjunker tempen sakta. Finns ingen mening med att mixtra med tempsänkningar och programändringar för en vecka. Skulle jag vara borta MINST tre veckor då skulle jag chockklorera och kanske, kanske kanske, byta program. Dock inte till sleep utan bara dra ned filtercyklerna och förlita mig mer på ozonreningen.


Skulle föreslå att du låter det vara som det är och när du är borta mer än en vecka så kan du be grannen slänga i en tesked klor varje söndag.


Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag